Rakan Baik aku

View previous topic View next topic Go down

Rakan Baik aku

Post by dare on Fri May 14, 2010 6:07 am

Nama aku sabri(bukan nama sebenar)..aku masih belajar lagi di salah satu institusi pengajian tinggi di ibukota..semasa cuti semester yang lepas mak ayah aku pesan suruh aku balik kampong segera sebab diaorang nak pergi haji..so aku mengiyakan sahaja lah..orang tua x boleh di lawan cakap nya..Aku memang anak tunggal dalam keluarga.Bukannya keluarga senang tapi mampu untuk mengadakan apa yang tiada.Hari yang di tunggu tu tiba dan aku pagi2 lagi dah bangun untuk menghantar mak ayah aku ke airport.Selapas diaorang berangkat,aku terus balik rumah dan sebelum tu aku singgah di kedai rakan aku,dino(nama sebenar).Aku ajak dia lepak kat rumah aku malam ni.
Malam tu kami dua orang asyik tgk bola Man u lawan wigan..dalam separuh masa pertama Man dah kena belasah 3-0..aku ni memang penyokong Man U..dah mula rasa boring dah bila pasukan aku kalah..Member aku tu asyik duk kutuk aku je,..dah berbulu halwa telinga aku tengokkan dia tu..Akhirnya minit ke 65 aku tutup TV dan terus ke dapur nak cari sedikit makanan.Ada ler maggi sedikit..aku masak maggi je malam tu dan makan sama2 dengan member aku tu..Kami makan tanpa bercakap sambil memikirkan sesuatu..Member aku tengok aku dan aku pun tengok member aku...masing2 tersengih macam kambing je...aku paham apa yang difikirkan oleh member aku tu.Aku terus berpaling ke arah lain dan dengan tiba2 member aku terus menghabiskan maggi aku tu..Aku masih lapar lagi..geramnya aku,nak marah kan member baik sejak dari sekolah lagi.Tapi takpe lah...aku terus ajak member aku tu naik motor membelah kesunyisn malam ke kedai mamak di simpang sana lebih kurang 500 meter dari perkarangan rumah aku.Pekena roti canai dengan teh tarik malam tu cukup memberi kenikmatan kepada kami...sambil berborak2 dengan beberapa lagi kaki lepak di san..aku dah rasa cukup letih dan member aku tu dari tadi lagi aku tgk dah menguap mulutnya..Aku terus ajak dia pulang dan kami keleetihan tidur di atas sofa di ruang tamu..Essoknya aku dikejutkan oleh bunyi hon kereta di luar rumah...Aku perlahan2 menjenguk ke luar tingkap..dan aku amat terkejut...rupa-rupanya ada 4 orang lagi membeer aku datang untuk menemani aku sepeninggalan ayah aku tu..Aku pun terus menjemput diaorang naik dan kami bersembang bermacam topik hinga ke petang...dari petang bawak ke malam dan begitulah seterusnya sehingga seminggu lagi aku terpaksa masuk belajar semula..terima kasih rakan2 kerana datang temani aku hari tu.

dare

Male
Number of posts : 17
Age : 38
Job/hobbies : main sukan lasak
Humor : hahaha..suka
Registration date : 14/05/2010

View user profile http://anakrimau.blogspot.com

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum